Hoho!

Äntligen har vi slagits av julstämningen! Denna siesta-söndag som de numera kallas har gått i julens anda. Jag (Jonathan) slog i samband med att vi började med middagen igång julmusik på hög volym. I början var alla mest förbannad på mig för att jag skuttade runt och sjöng med. De ansåg att jag mest var i vägen hela tiden och irritationen i folkets blickar steg, men efter ett antal låtar och x antal svettdroppar från mig så lyckades jag få med Emil i dansen! Han ökade så klart på irritationsfaktorn ordentligt och folk blev mer förbannad, men som tidigare så resulterade även detta i ”om du inte kan slå dem, gå med dem”.  I skrivande stund sitter alla i ”vardagsrummet” och funderar på vilken låt vi ska ta oss an nästa vecka i bloggen. Alla verkar trötta och  ingen säger särskilt mycket, men jag ser 4 tindrande ögon omkring mig. Bara vi får in en tv här strax så ska vi anordna ett julbak och kika lite film.

 

Igår var vi och hälsade på Kalles släktingar en liten bit utanför Sydney. Det var i det närmsta underbart! Vi bröt våran veckolånga pasta-streak med lite grillat och potatis. Utsökt mat och öl tillsammans med väldigt trevligt sällskap blev en utmärkt dag. Vi lovade att komma tillbaka den 26 för att fira Jasons 21-års dag. Då ser alla fram emot den bastu vi skymtade under touren vi fick av deras stora och fina hus. Mirja pratade faktiskt om att ta med oss på en roadtrip söderut om någon vecka och det är vi väldigt sugna på så det ser vi fram emot.

 

Övrigt i livet så har jag bränt min rygg på ett väldigt mystiskt sätt efter min och Erkkis tripp till stranden idag. Bild nedan. Tyvärr så antar jag att det är så det blir av 4 timmars intensivt strandspanande, vilket man bäst gör på mage. I fredags enades vi om för att bara betala en hyra till. Det betyder att om 5 veckor så flyttar vi. Då bär flyttlasset till någon farm för att plocka lite frukt i en månad ungefär. Detta tackar jag gudarna för eftersom att jag står på branten av ekonomisk ruin, men nu tror jag det blir bra faktiskt!

 

 

Hej o hå, Emils tå.

 

//Jonathan

 


Kommentarer
Postat av: Mamma Udén

hej jonte! jag hörde att du känner dig bortglömd när pappa inte svarade på ditt mail. men vi tänker mkt på dig. alla möjliga grejer kommer man på. man saknar inte kon förrän... idag på lucia har vi inte hört en enda luciasång. men jag har fått lack på tummen när jag skulle hjälpa hugo med hans paket. har insett att du gjorde en hockeybragd i västerås och att vi inte firat det. malin visste inte heller om det... du måste ha varit väldigt blygsam. men som firning nu har vi gjort en insats som du nog märker.... GRATTIS I EFTERSKOTT!!! :)

2009-12-13 @ 18:21:57
Postat av: Unebys mor

Hej!



Trots att du INTE är min f d elev skickar jag några rader i alla fall. KUL att läsa! Skriver bra ju?! VARFÖR har inte du gått SP??? Bränn er inte så där!!! (Fråga Pelle vad som är mitt favvotjajämne, alla kategorier, helt oomtvistat!?) Och jobba på en fruktodling tycker jag låter JÄTTEKUL. Fast jag propagerar ändå våldsamt för det där med fårklippning. Jag tycker liksom att har man varit i Australien skall man ha krökt rygg på Drogheda (vi här hemma läser Törnfåglarna när vi vill veta hur det är där under).



Hälsn.



Marie

2009-12-14 @ 14:33:29
Postat av: Åkerlund

Ja du Jonathan inte verkar det som att grabbarna delat med sig av alla goda råd om det där med solsveda som de fick när de anlände.(De såg ut ungefär likadan då). Alla är ju barn i början och oftast lär man sig bäst the hard way, tyvärr.... Ni prutade väl på den kommande hyran? Har ni inte gjort det så är det dags nu!

Ute - 9 och klart väder. Julstämningen har infunnit sig på skolan. Hets och stress inför terminsslutet.

2009-12-14 @ 20:17:36
Postat av: Catharina

Du ser galen ut Tommy... vad händer, är du besatt av en ond julande, typ Scrooge?!

Vi saknar dig här hemma, men hoppas att ni har det bra och har iallafall LIIITE julfeeling där borta på andra sidan klotet! Sjung mera, det mår ni gott av :) och kanske baka lite julgodis, du vet lakritstryffeln Tommy...

2009-12-14 @ 21:09:34
Postat av: mormor till vår jonte.

hoppas att det inte svider alltför hemskt på ryggen.morfar och jag pratar om dig varje dag.jag glömde ett ögonblick att du inte är här under julen,jag skulle göra julstjärnor,som du tycker om.

det ordnar sig jag gör dom när du kommer hem.jag gör affär med saaben efter jul.det är klart,

hälsa dina vänner från oss.många kramar till en älskad pojke.skriver mormor.

2009-12-14 @ 22:27:39
Postat av: ulla-britt

Hej på er alla och en God Jul!



Hoppas allt är bra med er alla ner i Australien. Vi följer er på er sida och förstår att vissa arbetar mer än andra.Lycka till med arbetssökandet.

Hälsningar från Ulla-Britt o Roger.

2009-12-25 @ 00:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0