Golden Slumbers

Forst och framst, annu ett inlagg utan de tre sista bokstaverna i alfabetet da vi inte har fatt vart internet i lagenheten annu, och tvingas anvanda oss av internetcafe.

Sist vi uppdaterade hade vi ju vissa problem med vart boende, dar vi var tvugna att fly faltet tack vare kackerlacksinvasionen. Hursomhelst, var vi tvugna att hitta boende den natten. Det var dock inte lika latt som vi forst hade trott, sa efter att ha gatt runt pa ett flertal olika hostel men fatt svaret att vi skulle komma tillbaka till morgon, vande vi oss till ett hotell. Naturligtvis var aven dom fullbokade, men dom hade minsann ett litet dubbelrum som vi lyckades overtala att fa krypa in i. 100 AUD(ca 700 kr) var priset per natt, vilket vi glatt tackade ja till.  Tjejen som var receptionist tyckte att det var riktigt roligt att vi fyra skulle fa plats i en och samma sang, men vi hade ju inget annat val sa : }
Lyckligtvis fick vi aven tag i en taltsang som vi stuvade in i rummet, och sedan var lottningen igang. Sten, sax och pase fick avgora det hela, och jag(Kalle) kan stolt titulera mig som vinnare i denna kamp. De ovriga tre fick med andra ord trangas i den lilla dubbelsangen medan jag kunde stracka ut mig ordentligt i min helskona sang som dessutom hade hela tva kuddar.  Det ska aven namnas av att de tre som delade sang, var det en som i slutandan valde att sova pa golvet. Bildbevis pa hur mysigt det hela var kommer senare, for har gar det inte att ladda upp nagra bilder!

Dagen efter ringde vi iallafall upp hyresvarden Dennis, och bad han komma sa vi kunde fa tala med honom. Nar han val kom hade han med sig kackerlacksborttagande medel i form av spray, samt sma saker som man lade ut i lagenheten. Vi har varit ratt tuffa med sprayet, och till och med gatt till anfall mot stenmuren dar kackerlackornas tillhall ar, och numera har vi inte sa stora besvar med dem langre! Anledningen till att kackerlackorna kom in fran forsta borjan var att dorren in saknar golvlist, och dar smiter dom sma krabaterna in! Det ska dock atgardas om nagra dagar, sa tills dess har vi en provisorisk losning i form av en handduk for dorren.

I ovrigt vantar vi aven pa att den nyrenoverade lagenheten ska bli helt fardig, bland annat sa kan vi inte annu laga nagon mat, da gasolspisen inte fungerar. Fram tills idag hade vi inte tvattat en enda gang, och tvattmaskinen ville inte heller fungera. Jag och Totte valde dock att forsoka losa mysteriet, sa nu har vi nytvattade klader upphangda i hela lagenheten da vi inte har nagra tvattlinor att hanga dem pa. Fuktigt och varmt, det kan jag lova er :)

Imorgon ska Emil ivag och prova sitt liv som forsaljare, medan vi andra forhoppningsvis borjar soka jobb pa annat hall. Sa hall tummarna for oss!

Justja, glomde nastan bort att vi var pa Zoo igar tillsammans med Lahti, Hanna B, en till Kalle samt en annan tysk tjej. Vi var inte pa det stora trakiga Tooronga Zoo eller vad det nu heter, utan ett litet mindre stalle dar man hade mer kontakt med djuren. Allt enligt Emelies utsago, som aven agerade reseguide. Det funkade dock sisadar, men efter nagra smarre incidenter i form av dubbla biljetter, borttappade biljetter, sa var det hela valdigt bra.

Nu haller dock internettiden pa att ryka all varldens vag, och det har ar ett valdigt langt inlagg, sa jag far ta och tacka for mig.

Kommentarer
Postat av: Rallarn

Ja låter ju härligt att ni börja få till de med eran lägenhet och så. Men vad för jobb ska ni söka då? Hoppas nu allt löser sig så ni inte blir tvungen att bo på gatan snart hehe.

2009-11-22 @ 15:11:48
Postat av: Catharina

Ja, eller ännu värre; GÅ på gatan... :) Men var är de utlovade jobben från reseförmedlingen? Hoppas att det löser sig inom kort, jag anar att ni börjar bli lite stressade över finanserna och så.. Låter fint att ni fick igång tvättmaskinen, det var nog välbehövligt skulle jag tro...

2009-11-22 @ 16:57:47
Postat av: Doris Öhman

Ja, just det. Skulle ni inte erbjudas ett par jobb där, eller var det bara bluff? Hur blev det med den där utb. i ansvarsfull alko. servering, det hade väl vart nåt. Hoppas ni slipper de där äckliga krypen ni haft i lägenheten, dom är inge kul.Duktigt att få igång tvättmaskinen, ni är riktigt tekniska.Hoppas det löser sig med jobb, håller tummarna. Roligt att läsa eran blogg.

2009-11-22 @ 17:54:35
Postat av: Spurs-gubben

Om Ni nu inte redan visste det.... THFC - Wigan 9-1

Defoe 5 mål. Nu börjar det likna nåt.

Mer kommer!

2009-11-23 @ 15:15:14
Postat av: D.

Spannade att folje er har pa bloggen,

Keep on...

D.

2009-11-24 @ 21:10:41
Postat av: Åkerlunds

Det gläder mig att en av er, Emil förstått det här med att arbeta för brödfödan. Sen får man väl hoppas att han tjänar bra om det är meningen att ni andra ska sköta markservicen. Härligt Tommy och Kalle att ni lärt er tvättandets sköna konst.

2009-11-25 @ 18:24:13
Postat av: Draken?

Kära Ni!



Det är jag som skriver (eller ÄR det det? kan vara någon som stulit min identitet? jag menar - vem skulle inte vilja vara jag???). Igen. Vem hade kunnat tro det? Normalt sett brukar vi nämligen vara ganska glada när vi ser ryggtavlorna på våra adepter, och för allt i världen inte önska dem tillbaka igen. Vi tänker; ny kull, ny chans att lyckas. Skall i alla fall försöka. Ja, första veckan i alla fall... Sen rinner de där föresatserna ut i sanden, vi suckar och stönar över sent inlämnade uppgifter, icke inlämnade uppgifter, ursäkter om kraschade datorer osv osv. Apropå det - känns det inte lite likadant med er blogg? Jag menar så här; är inte så mycket för att resa själv. Liksom. Så det hade varit trevligt att på ett så här betryggande sätt göra resan i tanken. Slippa kackerlackorna och alla stora, läskiga och farliga djur som lär finnas därborta. Men vad händer? Bortförklaringar, ursäkter, "ingen dator", typ. Jag tror helt enkelt att ni är lata och/eller ljuger jag. Sanningen är nog den att ni är ute och FESTAR och gör det där andra som jag vet hur man säger, men givetvis varken säger eller skriver det. Men inget av det där kan ni skriva eftersom era MAMMOR läser den här bloggen (tippar typ en gång i timmen?). Så grabbar: Ta nu er själva i kragen och om ni inte JOBBAR (vilket starkt rekommenderas! Har ni kollat upp det där med fårklippningen än?) så tycker jag åtminstone att ni borde STUDERA och sköta er BLOGG lite mer frekvent!



Jag, eller om det nu är jag?, eller vem det nu är?

2009-11-25 @ 19:47:18
Postat av: Åkerlunds

Håller helt med Draken.Nu är det dags att prioritera bloggen!!!

2009-11-27 @ 09:17:18
Postat av: Lennart

Hej!

det är faktiskt dags att föräldrar och alla andra söker kontakt förutom denna utomordentliga blogg med våra kära resenärer. Mycket bra skrivna bloggar på ett riktigt språk. Men som våra engelska domare säger. Du måste röra på höften när du säger "Hej pappa skicka mer pengar för fårklippning var jättetungt.................

2009-11-28 @ 02:50:48
Postat av: ÅKerlunds

Hmm jag kanske har missuppfattat syftet med att ha en blogg. Jag trodde det var meningen att vi skulle kunna få läsa någon sorts reseberättelse som uppdaterades med jämna mellanrum här. Annars förstår jag inte syftet med att ha en blogg. Att vi föräldrar sen kan få tag i våra telningar med mail, facebook och nått så gammeldags som telefon det är en helt annan historia.

2009-11-28 @ 10:58:35
Postat av: Madde

Tycker inte killarna ska behöva stressas att skriva i bloggen, blir ju inte lika intressant om de ska känna sig tvingade...

Var det inte därför de for till Australien för att växa och tänka själva, bort från alla måsten och tjat från andra?!

Ne ta det lugnt killar och när ni väl skriver så skriver ni riktigt bra!

kram

2009-11-28 @ 11:32:43
Postat av:



Madde! klart att du känner hela situationen väl!

Klokt inlägg..............Jag håller koll på andra Sätt....

2009-11-29 @ 01:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback